یک راه سریع برای استفاده‌ی هم زمان از چند پنجره در یک صفحه نمایش (ویندوز 10)

وبلاگ ,

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام کار با کامپیوتر یا لپ تاپتان احتیاج به باز بودن دو یا چند برنامه در کنار هم داشته باشید اما برای قرار گیری مناسب برنامه ها در کنار هم به مشکل برخورده باشید.

به طور مثال ممکن است لازم داشته باشید تا از روی مطلبی بخوانید و در جای دیگر آن را تایپ کنید اما مجبور باشید هر کدام از برنامه ها را مدام به نوبت باز و بسته کنید.

مطمئنم که برای اینکار خیلی اذیت می‌شوید و زمان زیادی را از دست می‌دهید.

اما نگران نباشید!

این روز ها با پیشرفت علم برای اکثر مشکلات ریز و درشت راه حل های متنوعی ابداع و منتشر می‌شوند.

تا پیش از آپدیت جدید نسخه‌ی ویندوز 10 نرم افزارهایی برای حل مشکل استفاده‌ی هم زمان از چند برنامه در کنار هم روی یک صفحه، طراحی و عرضه شدند اما مایکروسافت با ارائه نسخه جدید ویندوز 10 ، ما را از نصب نرم افزارهای اضافی بر روی ویندوزمان بی نیاز کرد!

تقسیم صفحه نمایش در ویندوز 10 بدون استفاده از نرم افزارهای تقسیم بندی دسکتاپ

در ابتدا لازم است که ویژگی Snap Assist را در تنطیمات ویندوز 10 خود فعال کنید.

به قسمت تنظیمات بروید و گزینه‌ی System را انتخاب

سپس از صفحه باز شده گزینه Multitasking را انتخاب کرد را انتخاب کنید

در پنجره‌ی باز شده تمام گزینه را مطابق تصویر زیر فعال کنید.

ممکن است این گزینه‌ها در ویندوز شما به صورت اتومات فعال بوده باشند. در اینصورت لازم نیست تغییراتی در تنظیمات ویندوزتان ایجاد کنید.

روش اول:

تقسیم صفحه نمایش دسکتاب به دو بخش

پنجره ای که قصد دارید روی صفحه داشته باشید را باز کنید. سپس کلید Windows روی کیبورد را همزمان با یکی از کلیدهای جهت فشار دهید اگر خواستید پنجره‌ی مورد نظرتان در سمت چپ صفحه نمایشتان قرار گیرد، کلید فلش به سمت چپ را فشار دهید و اگر خواستید سمت راست باشد، فلش به سمت راست را فشار دهید.

تقسیم صفحه نمایش دسکتاب به بیش از دو بخش

برای تقسیم صفحه نمایش و باز کردن بیش از دو پنجره همزمان ، کافیه هر تعداد پنجره‌ی دلخواهی که لازم دارید را باز کرده و طبق همان روشی که پیش‌تر گفته شد، پنجره ها را با کلید Win + left / right به سمت چپ و راست بفرستید و  یا با کلید Win + Up / Down پنجره مورد نظرتان را به بالا یا پایین هدایت کنید. همچنین می‌توانید با ماوس جای پنجره ها را تنظیم کنید و مکان هر کدام را به جایی که می‌خواهید تغییر بدهید.

روش دوم:

Drag کردن. این روش بسیار راحت تر از روش اول می باشد. در این روش شما تنها با کلیک ماوس خود می‌توانید هر پنجره‌ای را در هر جایی از صفحه نمایشتان که بخواهید قرار بدهید فقط کافسیت با یک کلیک روی پنجره،آن پنجره را بگیرید و آن را به سمت هر گوشه یا ضلعی از صفحه نمایشتان که مد نظرتان هست بکشید.

 

نظرات :
هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید
ارسال نظر :